Grál
A Grál a megtisztult szívszentélyt jelképezi, az újjászülető lelket, mely képes befogadni a szellem tüzét. Eredeti jelentése a fokról fokra történő megtisztulásra, a szellemi út lépcsőfokaira vezethető vissza. Az antik kultúrában már ismerték mint Vénusz-jelképet, Hermész Triszmegisztosz a lelkek versenyének díjaként említi, mint az égiek által az emberiségnek ajándékozott kőedényt, majd a kereszténységben az úrvacsora kelyheként került a köztudatba. Ebbe a kehelybe fogták fel a legenda szerint a keresztre feszített Jézus vérét.
A Szent Grál Szerzete olyan papi testvérség, amely minden gnosztikus
csoportban és csoport által megnyilatkozik, hogy Isten egyetemes
pránáját, az élet vizét, az Isten és a Bárány trónjából áradó
életáramlatot két, összpontosított, mágikusan elkészített állapotban
ruházza át mindazokra, akik készek átvenni és abból élni és hatni, akik
Isten pránájának a táplálékára éheznek. A jelölt, aki megkapja ezt a
kenyeret, az ezzel bizonyítja, hogy ebből él: máskülönben nem kellene
neki.
Másodsorban az életnek ez a pránája „bor” képében is kapható. A Szent Grál
kenyere az újmisztikus embert táplálja, azt az embert, aki az új életnek
szentelte magát. A bor pedig a mágikus nézetet képezi: a teljes odaadás
újmisztikus nézete mellé a tökéletes, aktív szolgálat újmágikus nézetét
állítja. Aki ebből a szakadatlanul áradó kétszeres, összpontosított
Istenáramlatból kezd élni, az ugyanakkor lélekember lett. A kétszeres
gnosztikus világosság a nyílt szívben felébresztette a rózsát, s ez a
világosság tölti el a rendszer minden életközegét. A világosság betör a fejbe,
miután a szíven és a véren keresztül megtalálta az útját.